LEG?

Sedan jag fyllde 13 år har min moster lovat mig att vi ska ta en öl på min 18 årsdag. Jag, mamma och min moster (vi var några till men det är inte intresant att höra) skulle äta middag på Stationskrogen och ta en öl. Servitrisen kommer fram till oss för att ta beställningen. Som vanligt frågar servitrisen med ett tillgjort smile vad man vill ha att dricka.

- Jag vill ha en cider, tack.
- X-cider?
-Ja, svar jag.
- Grön eller gul? säger servitrisen
- Gul tack.
- Har du legitmation?
- Leg? och jag börjar skratta.
Här sitter jag med min mamma och min moster. Hela vårt bord är fullt av presenter och 18 årsgratulationer, och hon vill ha leg.
- Nej, jag har inget leg med mig. Kom direkt från simningen. Men min mamma kan intyga att jag är 18 år. Vi har ju trotsallt gått hit för att fira min födelsedag.
- Nej, men då blir det ingen cider för din del.
- WHAT????? Du skojar va?
- Nej, vårt tillstånd rycker om jag serverar det till dig.
- Oh fan! Finns det något som heter så? Trodde inte att det var någon som tog leg på folk när de var på resturang.

Det hela slutar med en nykter tillställning och alla beställer läsk. Tack servitrisen för att du förgyllde min 18 årsdag! Du gjorde det med bravur och förresten, tack för colan!

/ LINN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0