VUXENPOÄNG!

                                                     
  Sandra och Elin  försöker passa in i Svenssonstilen på IKEA!




Jag hängde med till IKEA för att handla en godis påse, en glass, en chips påse och en köttbullemacka! Jag erkänner att vi hade endast kundvagnen för att det skulle se "bra" ut. Det var lite pinsamt när man skulle betala för mitt kostade bara nio kr. P.S den som handlade för mest var Bettan, hon köpte en lampskärm för HELA 99 KR!

Jag diggar vårt lilla brev till herr Kamprad

   

Översättning
 Ingvar Kamprad, du är miljadär. Du äger världens kändaste möbelföretag. Du har tagit bort strösslet till 5 kr glassen ( Varför har du höjt dom till 10 kr?! Finanskris?) och ni måste göra större barnstolar större. Barnfetman i vårt land och hela världen ökar. Vi måste anpassa oss och även du! KÖP NY BIL, TÄNK PÅ MILJÖN. VOLVO 740 släpper ut mycket koldioxid.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0